niedziela, 24 października 2010

"Pod Pałacem" czyli Wielki Konkurs Wielkich Warzyw


Pod Pałacem, Panowie i Panie, folklor kwitnie na straganie.
Pod patronatem Prezydenta RP Wielki Konkurs Wielkich Warzyw zaczyna się!

W miejscu Krzyża ( wieczne odpoczywanie daj ) będą bronić tytułu NAJ!
Ściągają tu Głąby, Marchewki, Buraki, bo będzie to konkurs nie byle jaki!

Stawki są wysokie- to wieczne zbawienie, lub zależnie od frakcji, wieczne potępienie.
Finał będzie wtedy, gdy sypnie siarczyście i  mrozem warzywom korzonki ściśnie.

Nasz reporter  ( dziś  trochę nie w sosie ) zamieszał kijem w tym wielkim bigosie:
- Halo, halo, tu Brzechwa Jan. Ze straganu nadaję relację wam...

"Pod Pałacem w dzień targowy
takie słyszy się rozmowy:

- może Pan się o mnie oprze
  Pan tak więdnie, panie Koprze

- Cóż się dziwić, mój Szczypiorku , leżę tutaj już od wtorku.
Od dnia kwietnia 13- tego...


- A to zacnie mój kolego!


...

- Lecz Pietruszka, z tą jest gorzej:
blada, chuda, spać nie może...



Nikt mnie dzisiaj nie pokroi!
- gdzie jest Krzyż, kochani moi?

- A to feler, westchnął Seler...

Naraz słychać głos Fasoli
- gdzie się Pani tu gramoli?


- Widzieliście jaka krewka!-
zaperzyła się Marchewka

Niech rozsądzi nas Kapusta!
- Co? Kapusta, głowa pusta!

A Kapusta rzecze smutnie: 
- Moi drodzy, po co kłótnie,

po co wasze swary głupie?...
Wnet i tak zginiemy w zupie!


( Nazwiska bohaterów reportażu zostały zmienione )

...

Ja dzisiaj gram w grę planszową.
Mam pionka i strategię gotową.
 Kółko  i  Krzyżyk
Chcemy koło zamiast Krzyża!  vs  Skrzyżuj sobie dwa kije!

Kto ma większy...




... ten bije!



- A to feler, westchnął Seler...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz